13 Ocak 2014 Pazartesi

Ekşili Deniz Börülcesi

Egeliler için eşsiz bir lezzettir deniz börülcesi. Hele bir de balık sofrası kuruyorsanız olmazsa olmazdır. Ben yazdan deniz börülcelerini salamura yapıyorum. Annemler Didim'de yaşıyor. Oraya her gittiğimde 4 kilo kadar alıyorum. Kaç kavanoz hazırlıyorum. İstanbul gibi büyük şehirlerde yaşayanlar da pazardan bağ şeklinde alabilir. Mevsimi geldiğinde aşama aşama salamurasının yapılışını anlatacağım ve fotograflayacağım. Unutursam hatırlatırsınız. :)

Ben şimdi tarifimi marketten bir kavanoz deniz börülcesi aldığınızı düşünerek ya da yazdan hazırladığınızı düşünerek veriyorum.

1 kavanoz deniz börülcesi
2 diş sarımsak
1 limon
2 yemek kaşığı zeytin yağı
 Tuz
Hazır deniz börülcesi kullanıyorsanız. Tarifi hazırlamakta korkacak hiç birşey  yok. İşin zor kısmı yazın o börülceleri haşlayıp ayıklamak. Neyse şimdi o derdimiz yok. Aç kavanozu, süz suyunu tamam işte. :)

Sarımsakları havanda biraz tuz ile ezelim. Bir limon suyu ve zeytinyağı ile güzel bir salata sosu hazırlayalım. Tabağa aldığımız deniz börülcelerinin üzerine gezdirelim. Yarım saat ya da bir saat beklerse ekşisini ve sosunu iyice içine çeker ve lezzet ortaya çıkar.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder