12 Ocak 2014 Pazar

Türk Usulu Kavurmalı Pizza



Blog yazarlığına yeni başlıyorum. Zamanla beni tanıyacaksınız. Evde elime geçen malzemelerden sürekli doğaçlama yemekler yaparım. Türk usulü kavurmalı pizzada böyle ortaya çıktı. Evde azıcık kalmış kavurmayı değerlendirme çabam sonrası ortaya çıkmıştır. Aslında kavurmalı pidede denebilir. Bildiğiniz pizzalardan çok farklı. Tamamen Türk damak tadına göredir. Her yemek deneylerimde kobayım olarak kullandığım eşim tepsiyi tek başına bitirerek ne kadar lezzetli olduğunu bana gösterdi.

Tarifim:

Hamuru için.

  1. Kısa yol:
Fırından bir ekmeklik hamur alın. J

  1. Uzun yol:

-          3,5 bardak un
-          Biraz tuz
-          Yarım paket kuru maya ( suda ıslatmaya gerek olmayanlardan kullandım.)
-          Su    (Kulak memesi kıvamı verecek kadar su)

Açık söylemek gerekirse o gün hamuru geç saat olduğu için ben fırından aldım. Ama normal günlerde yukarıda tarif ile hızlı bir pizza hamuru yoğuruyorum. Hep fırından hamur almıyoruz yani. 

İç malzemeleri:

-          Yaklaşık 200 gr Kavurma
-          2 adet kuru soğan
-          2-3 diş sarımsak
-          2 domates rendesi
-          1 adet etli kırmızı biber
-          1 adet yeşil biber.
-          200 gr kaşar peyniri
-          Zeytinyağı
( Ben neredeyse tüm yemeklerimi zeytinyağı ile yaparım. Köyden kendi bahçemizden gelen yağı kullanırım. Ancak sıvıyağı siz kendinize göre ayarlayabilirsiniz.)
-          Karabiber
-          Pul biber
-          Kekik
-          Tuz

Hazırlanış:

Öncelikle hamuru yoğurdum. Hamur bir kenarda beklerken ben soğanları salata yaparken doğradığımız gibi yarım ay şeklinde yarım santim kalınlığında doğradım. Sarımsakları da bir iki parçaya ağırdım. Zeytinyağında güzelce kavurdum. Soğanlar kavrulunca domatesi ilave edim. Güzel bir sos kıvamına gelince tüm baharatları ve tuzu ilave ettim. Bir taşım kaynattım ve ocağı kapattım. Hamuru tepsi büyüklüğünde açtım. Üzerine bu sosu güzelce yaydım. Ardından da üzerine kavurma etleri yerleştirdim. Biberleri jülyen şeklinde ince şeritler halinde doğrayıp hamurun üzerine paylaştırdım.  En son da bolca kaşar rendeledim. Normalde kaşarı fırından inmeye yakın rendelerdim ama o gün başka işlerim de vardı. Ben de önceden yaptım. Gayette iyi oldu. Önceden ısıttığım 200 derece fırında 30 dakika pişirdim. Ancak siz fırınınızın pişirme gücüne göre daha uzun ya da daha kısa tutabilirsiniz. Dikkatli olun. ;)

Yanına da naneli ayran yaptım oh misler gibi, ferah ferah. J
Naneli ayranı merak edenler için de tarifi yazacağım.

Birde nar taneli mevsim salatası yaptım. O ayrı güzel oldu.
Kocacım da hepsini zevkle yedi.

Size de şimdiden afiyet olsun. J

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder