12 Ocak 2014 Pazar

Nar Taneli, Naneli Mevsim Salatası

Küçükken bir amca ile tanışmıştım. Bana nerelisin diye sormuştu. 'İzmir'liyim' dediğim zaman bana bir hikaye anlatmıştı.

Bir gün bir adamın bahçesine bir inek, bir de İzmirli girmiş. Bahçe sahibinin oğlu koşarak babasının yanına gittip parmağı ile ineği göstermiş.
- Baba bahçemize inek girdi.
Baba sormuş:
- Ben orada birini görüyorum. Peki o kim?
Çocuk cevap vermiş:
- O, İzmirli komşumuz demiş.
Baba:
-Oğlum inek kalsın. Sen İzmirliyi bahçeden çıkar.

Amca bu hikayeyi anlatmış. Üstüne de uzun uzun gülmüştü. Siz ineklerden daha çok ot yiyorsunuz değil mi diye sormuştu. O zaman amcaya çok bozulmuştum. Şimdi anlıyorum. Biz daha çok seviyorz otları. :)

Durum böyle olunca da salatasız bir hayat düşünemiyorum. :)

Size damaklarınızı şenlendirecek bir lezzet sunmak istiyorum.



- Yarım demet taze nane
- Nar
- Yarım marul
- Bir kaç domates
- Yarım limon
- Zeytinyağı
- Tuz
- Nar ekşisi

Ölçüler size kalmış. Ben mutfakta iş yaparken hiç ölçü ile uğraşmam. Elime ne gelirse atıveririm yemeğe. Ama siz ister artırın bu saydıklarımı ister azaltın.

Yapılışı:
Tüm marul ve domatesler doğranır. Nane yaprakları sapından ayıklanır. Yaprakları salataya atılır. limon, tuz, zeytinyağı bir yerde sos yapılır ve salatanın üzerine gezdirilir. En son da bir bütün nar salatanın üstüne ayıklanır. Son olarak da nar ekşisi ile salataya son dokunuş yapılır.

Nar ağınıza her geldiğinde damağınız bayram edecek. Nane ayrı bir ferahlık verecek.

Hepinize şimdiden afiyet olsun. :)


1 yorum :