15 Ocak 2014 Çarşamba

BÖRÜLCE SALATASI

Egeliler börülceyi çok sever. Başka bölgeden olan dostlarım ile konuştuğumda çoğu kişi börülceyi bilmiyordu. Evime geldiklerinde köyden gelen börülcelerimi gösterip böyle bir şey diye anlatıyordum ya da mezesini, salatasını, yemeğini yapıyordum tatmaları için. Çoğu çok sevdi. Ben de bu yüzden sizinde bu tadı keşfetmenizi istedim.
Börülce küçük fasulyelere benzeyen ama tadı biraz daha farklı kuru bakliyattır. Biz yeşil halini de yemek ve salata yaparız ama şimdi mevsim olarak sadece kurusunu bulabilirsiniz. İşte kuru börülce böyle bir şey:


 
Güzel bir kuru börülce salatası yapmak isterseniz gerekli malzemeler:

- 1 Su bardağı kuru börülce
- Yarım demet maydanoz
- Yarım demet dereotu
- 1 küçük soğan
- 1 tane kırmızı biber
- Baharatlar: pulbiber, karabiber, nane, kimyon, tuz
- Zeytinyağı
- Limon

Yukarıda belirtmiş olduğum yeşillikler aslında tamamen size kalmış. Çünkü ben bu salatayı yapacağım zaman evde hangi yeşillikler var ise onları kullanıyorum. Yani marul, nane gibi yeşilliklerde kullanabilirsiniz.


Börülceler fasulyeler gibi akşamdan ıslatmak gerekmiyor. Ayıkladıktan sonra üstünü geçecek kadar suda haşlamanız yeterli. Yumuşadığında suyunu süzersiniz. Soğuk su da şoklarsınız.
Gerisi tamamen normal salata yapar gibi.
Yeşillik, soğan ve biberi doğrayın hatta evinizde domates var ise onu da ilave edebilirsiniz. Sonra baharatlar ekşi ve yağ ilavesi de yaptınız mı salatanız servise hazırdır. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder