14 Ocak 2014 Salı

Önceden Hazırlayıp Buzluğa Koyabileceginiz Yemekler



Eşim iş telaşından genelde bana misafir gelecek diye erkenden haber vermez. Bu yüzden son dakikalara hazırlıklı olmak zorundayım. Bende vakit bulunca bir çok yiyeceği önceden hazırlıyorum. Böylece son dakikalarda iki ayagim bir pabuca girmiyor. Mesela neler yapıyorum kurabiye pisirdigim zaman biraz bol yapip yarısını buzdolabi poşeti ile dolaba atıyorum. Ayni şekilde kek ve börek yaptığım zamanda aynı şekilde poşede koyup buzluğa atiyorum. Biraz oda isisinda kaldiklarinda buzlari çözüluyor. Ama sizin aceleniz varsa 150 derecelik fırında 5-10 dakika ısıtabilirsiniz. Bu sadece buzların çözülmesini sağlar. Yiyecekleri kurutmaz. Mikrodalgada ısıtmak isterseniz benim son tercihimdir çünkü yiyecekler kuruyor. En kısık ısıda bir iki dakika yeterli gelir. Sonra yiyecek hemen kendi çözülecektir.

Bunların dışında dolmalarınızı, sarmalarınızı ve içli köftelerinizi önceden hazırlayabilirsiniz. Ama onları tamamen pişirilmiş koymuyorum. Sadece pişmeye hazır halde koyuyorum. Gerekli olduğunda buzu ile uğraşmadan suyunu ayarlayıp ocağa koyuyorum. İçli köfteleri kaynar suya atıyorum.

Bunların dışında tart hamurları da hazırlayabilirsiniz. Telefon geldğinde hemen dolaptan çıkarırsınız. Belki mikrodalgada kısa bir süre buzlarını çözersiniz. Yeterli hemen ardından istediğiniz meyveler ile süsleyip tart ve turta yapabilirsiniz.

Kıyma aldığınız zamanda dolaba yogurup istediğiniz şekli verip köfte olarak atabilirsiniz.
Biri gelince hemen çıkarıp kızartabilirsiniz ya da patlıcan sarma gibi değişik şekillerde kullanabilirsiniz.

Etleri de aldığınızda marine edip buzluğa atarsanız, misafir geldiğinde hem marine işlemi ile uğraşmazsınız hem de sosunu iyice içine çektiği için son dakika yapılan marine işlemine göre son daha lezzetli sonuç elde edersiniz.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder