13 Ocak 2014 Pazartesi

Karamelli Armut Tatlısı

Ben en çok meyve tatlılarını severim. Hem daha hafif gelirler hem de meyvenin kendine has lezzet ve kokusunu duymak hoşuma gider. Normalde internetteki tariflere baktığımda şeker oranı oldukça yüksek gelirdi bana. Bu yüzden ben şekeri biraz hafif yapmaya çalışırım ama siz benim tariflerimi istediğiniz oranda şeker ilavesi yapabilirsiniz.

Kışın ortasında armut tatlısı da nereden çıktı diyebilirsiniz. Tarifi şimdi dosyalarım arasında gezinirken buldum ve mevsimi geldiğinde yapmanız gereken bir lezzet olduğunu düşündüm.Bu tatlıyı misafirlerime güzel bir akşam yemeğinin ardından ikram etmiştim ve gayette takdir toplamıştı.


Öncelikle gereken malzemeler:

6 armut
1 bardak şeker + 2yemek kaşığı şeker
12 tane karanfil
1 su bardağı su + ayrıca 2 yemek kaşığı  su
1 tatlı kaşığı margarin
Badem
Kaymak

Hazırlanışı:

Armutları soyun ve her armuda ikişer tane karanfil batırın. Sonra da bir tencereye yerleştirin. Üzerine 1 bardak şekeri ve 1 bardak suyu ilave edin. Orta ateşe tencerenin kapağı kapalı koyun. İçindeki su kaynamaya başlayınca ateşi kısın ve yaklaşık 20 dakika armutlarınız yumuşayıncaya kadar pişirin. Armutların yumuşamasına yakın başka bir tencerede özellikle teflon olması daha iyi olacaktır. 2 yemek kaşığı şekeri, 2 yemek kaşığı suyu ve 1 tatlı kaşığı margarini eritip karamel yapın. Diğer tencereden armutları kevgir ile alıp bu karamelin içine yerleştirin. Armutların her tarafı karamel rengi olsun diye ara ara çevirin. 1 Dakika içinde her yeri karamel yerine dönmüş olmalı. Bu sırada diğer tencere de kalan suyu bu tencereye boşalttın. Armutlarınızın sertliklerine göre 5-10 dakika daha kaynattın. Armutlarınız çok yumuşamış ise en fazla 5 dakika içinde kapatın. Armutlar soğunda güzel parlak bir karamel rengi almış olacak. Servis yaparken siz file badem kullanabilirsiniz. Evimde yoktu ben de gidip almadım. Sadece hoş gözüksün diye tabağa yerleştirdim. Yanına kaymak koydum. Üzerine de armudun tencere de kalan şerbetinden gezdirdim. Hem görsel olarak hem tat olarak çok güzel bir tatlı oldu. Karanfil ise ayrı bir koku ve tat verdi.
Denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun. :)


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder