13 Ocak 2014 Pazartesi

Muzlu Kurabiye


Muz, çocukken çok fazla tüketmediğim bir tattı. Ama ben de kronik migren var. Öyleki ayda 20 günü bulan ağrılar çekiyorum. Muz da bilinen en iyi magnezyum kaynaklarından biri. Bir doktor yakınım bol bol magnezyum almalısın deyip bana magnezyum kaynaklarını saymıştı. Ben de bu illet ağrılardan kurtulmak için duyduğum her şeyi yapıyordum ve hala da yapıyorum. Neyse şimdi muzu seviyorum ve değişik tariflerde kullanıyorum.

Muzlu kurabiyede gerçek muz kullandım ancak o aroma ve kokuyu sağlayan şey toz muzlu puding.

Gerekli malzemeler:

- 1 paket toz muzlu puding
- 1 yumurta
- yarım paket margarin
-1 paket kabartma tozu
- Aldığı kadar un.
-1 tane çok olgunlaşmış muz
Üzerine süs için bonibon

Yapılışı:
Malzemeleri yukarı da sayarken ben şekeri unutmadım. Ama çok tatlı sevenler bir çay bardağı kadar şeker ilave edebilir. Yoksa zaten toz puding tatlı olduğu için şekere ihtiyaç benim gibi hafif tat sevenler için yok.
Neyse yapılışı oldukça basit. Yalnızca margarin ve yumurtanın oda sıcaklığında olmasına özen gösterin. Tüm malzemeleri bir kaba alıyoruz ve kulak memesi kıvamında bir kurabiye hamuru ilave ediyoruz. Çok uzun süre yoğurmayın. Kurabiye hamurları insanı kandırır. İçindeki yağ elimizin ısısı ile eridikçe un alır. Bu yüzden kısa bir yoğurmadan sonra ihtiyaç olan un miktarı ortaya çıkacaktır. İstediğimiz şekli verip üzerine birer tane bonibon koyalım. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 20-30 dakika içinde pişecek. Özellikle bonibonla süslenen kurabiyeleri çocuklar çok seviyor benden söylemesi.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder