13 Ocak 2014 Pazartesi

Sütlü Mısır Ekmeği

Balık yemeğe gittiğimiz zaman hemen ilk istediğim şey mısır ekmeği olurdu. Balıkla çok yakıştığını düşünüyorum. Özellikle kızartma balık yiyorsanız, ağzınızdaki yağ tadını alıyor ve size bir tazelik veriyor. Kendine has kokusu ise mis gibi ağızınızda yayılıyor. Ben çok seviyorum.  İlk zamanlar mısır ekmeğini sadece karadenizliler yapar gibi düşünürdüm. Nasıl böyle bir ilişki kurmuş isem kendim hiç yapmayı düşünmemiştim. Ama İzmir'de anneannem kendi yetiştirdiği mısırlardan her yıl un yapar ve yaptığı köy ekmeklerine katardı. Bir gün köye gittiğimde ben de yapabilirim fikri beynimde fırtına gibi esti. Köyden dönerken anneannemin kendi öğüttügü mısır unlarıyla İstanbul'a döndüm ve hemen ilk iş denemeye başladım. İlk zamanlar su ile yoğurdum hamurunu ancak başka bir zaman sütle yapmak istedim. Bence bu şekilde de gayet başarılı oldu. Bu daha çok güzel bir mısır keki gibi oldu ama bu tarif denenmesi gereken bir tat oldu diye düşünüyorum.

Gerekli Malzemeler:

1 yumurta
1 bardak süt
1 bardak sıvıyağ (ben zeytinyağı kullanıyorum)
 1 bardak su
1 paket kabartma tozu
1 bardak un
4,5 bardak mısırı unu
1 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı un

Hazırlanışı:

Yapmanız gereken şey hamur yoğurmaya uygun derin bir kabın içine  yumurtayı kırın, sütü, yağı, tuzu ve şekeri ilave edin. Ardından mısır unu, beyaz un, ve kabartma tozunu ilave edin. Sonra yavaş yavaş suyu ilave edin. Çok koyu bir kek hamuru kıvamına geliyor. Bir süre bu şekilde iyice çırpın.

Sonra yağlayıp unladınız tepsiye boşaltın.Tepsiniz ortalama 30 cm çapında olmalı. Zaten malzemenin miktarından anlarsınız.

Önceden ısıttığınız 200 derece fırında 30-40 dakika gibi pişirin. Ekmek sarı olduğu için anlamanın en iyi yolu kürdan ya da bıçakla kontrol etmek. Ekmeğe batırdığınız zaman temiz çıkıyorsa pişmiş demektir.
Siz Fırınızın pişirme durumuna göre 20-25 dakika sonrada ilk kontrolu yapabilirsiniz. Sonra yanmasın. Ben ilk tarif denemelerimde fırın süresini ayarlayamaz yiyecekleri kuruturdum.
Kolay gelsin :)



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder