14 Ocak 2014 Salı

TERAYAĞLI KAJULU PİLAV

Bugün akşam yemeğini eşimle hazırladık. Eşim Biberiyeli zeytinyağlı Et Sotenin etlerini, soğanlarını doğrarken ben de el çabukluğu ile Kajulu Pilav yaptım. Kaju et ile birlikte harika oluyor. Bence fırsatınız olursa denemelisiniz. Beyaz etle de güzel ama ben kırmızı etle çok beğeniyorum. Eğer size Kajulu Pilav nasıl yapılır diye merak ediyorsanız işte tarif bu yazımda. Ama Biberiyeli Et Sote'de yapacağım yanına ben derseniz onunda linki:
http://ezelitatlar.blogspot.com/2014/01/biberiyeli-zeytinyagli-et-sote.html

Biz eşimle iki kişi olduğumuz için miktarı az yapıyorum ama siz bu tarifi miktarı artırarak daha fazla  yapabilirsiniz.



Pilav için Gerekli malzemeler:

- 1 Su bardağı Pirinç
- 1 Bardak Su
- Yarım Bardak Et Suyu
- 2 Kahve Fincanı Kadar Kaju
- 1 Tatlı Kaşığı Tuz
- Bir Kaç Damla Limon
- 2 Yemek Kaşığı Tereyağı

Yapılışı:
 Öncelikle pirinçlerimizi yıkayıp süzelim ve bir kenarda bekletelim. Kapaklı tavalarımızdan birinde pilavımızı yapabiliriz. Tereyağı ile birlikte kajularımızı tavaya alalım yağ erirken kajular bir yandan kızaracak bir yandan da yağ ile birlikte aroma ve parlaklık kazanacak. Kajular kızardığında ve yağ eridiğinde pirinçleri içine ilave edelim. Bir süre kavuralım içine de bir kaç damla limon damlatalım. Limon pilav yaparken pilavın tane tane olmasını sağlar. Pirinçi biraz yağda kavurduktan sonra tuzu, et suyunu ve normal suyu ilave edip tencerenin altını iyice kısalım. Aynı zamanda da kapağını kapatalım. Yaklaşık 5 Dakika içinde pilav suyunu çekecektir. Ocağı kapattıktan sonra pilavı dinlenmeye alın. Dinlendikçe suyunu iyice alacak ve daha güzel olacaktır. Dinlenme sırasında tencereye kağıt peçete ile kapatın. 5-10 Dakika bu şekilde bekleyin. Ardından servis yapabilirsiniz. Afiyet olsun. :)





Hiç yorum yok :

Yorum Gönder