16 Ocak 2014 Perşembe

Ege Lezzeti: Turp Otu Kavurması

Aslında turp otu baharda doğada kendi halinde bulunan bir bitkidir. Her bahar annem benim için toplar, temizler bana gönderir. Bana fazla gelen kısmı ya kavanoza salamura yapıyorum ya da buzluğa atıyorum. Bu gün buzlukta unutmuş olduğum son turp otunu çok sevindim. Hemen kavurmasını yaptım. Ancak mevsimde egeliler kavurmasından salatasına, böregine kadar sayısız lezzet ürettir. Ben şimdi kavurma tarifini paylaşacağım. Baharda yeni lezzetleri ile sizi tanıştırırım.

Yukarıda resim pişmemiş halidir. Baharda biz bu otları haşlayıp dolaba koyuyoruz ya da salamura yapıyoruz. Haşlamak şart aksi halde acı bir tadı var.

Turp otu kavurması:
  • Yarım Kg turp otu
  • Zeytinyağı
  • Bir kaç diş sarımsak
  • karabiber
  • Tuz
  • Dileyen soğanla da kavurabilir. 
  •  
Hazırlanışı sarımsak / soğanları küçük doğrayalım. Yağda biraz kavuralım. Hemen ardından haşlanmış turp otlarını sarımsakların üstüne ekleyelim. tuz ve karabiberle birlikte biraz daha pişirip kısa bir süre sonra altını kapatın. İsterseniz sarımsaklı yoğurtla servis yapabilirsiniz. Lezzetine lezzet katacaktır.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder