13 Ocak 2014 Pazartesi

Cevizli Köz Patlıcan Satatası

Yaz sebzelerini çok fazla sevmem ama patlıcan hariç. Ona aşığım diyebiliriz.
Durum böyle olunca patlıcanın mezesinden tutunda, yemeğine kadar  imkan olan her lezzeti yaratmaya çalışıyorum.

Patlıcan birde odun ateşinde közlenirse, is kokusu patlıcana sindikce tadına tat kadar. Yazın mangalda közleyip şişeliyorum. Kışa hazırlık yapıyorum ancak evde olduğum zamanlarda apartman dairesinde nereden bulayım mangalı köz ateşini. Ben de ya ocağın üzerinde patlıcanları alüminyum folyo ile sarıp közlüyorum ya da fırında folyo ile sarıp közlüyorum.

Şimdi de sizinle çok güzel köz patlıcanlı bir salata paylaşacağım. Misafirler sofralarınza, yemeklerinize çok yakışacak.Ayrıca hafif bir lezzet olduğu için diyet yapanların gözdesi olabilir.


Gerekli malzemeler:

2 patlıcan
2 kırmızı etli biber
1 avuç dövülmüş ceviz
2 diş sarımsak
1 domates
1 tatlı kaşığı zeytinyağı
1-2 kaşık sirke


Közlediğimiz patlıcan ve biberleri  ya da kavanozda hazır aldığımız közlemeleri küçük küçük doğrayın. Domatesleri doğrayın. Hepsini bir kasede birleştirin. Üzerine dövülmüş cevizleri ilave edin. Havanda sarımsağı ezin. Bir küçük kasede sirke, yağ ve sarımsagı sos yapıp salatanın üzerinde gezdirin. En son salatanızı servis kasesine alın.

Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder