15 Ocak 2014 Çarşamba

ŞEKERPARE

Şekerpare benim çocukluğumdan beri çok sevdiğim bir lezzettir. Üniversite çok yakın bir dostum vardı. Bana gelirken bir şey ister misin diye sorduğunda şekerpare derdim. Sonraki yıllarda ben İstanbul'dan memleketime geri döndüm ama dostum bu huyumu hiç unutmamış olacak ki İstanbul'a ona ziyaret geldiğimde evinde şekerpare olurdu. Betüşüme teşekkür ederim tekrar. :)

Artık bu eşsiz lezzeti bir kaç farklı tarifle kendim evde yapabiliyorum. Şimdi size o tariflerden birini paylaşacağım.

Malzemeler:
  • 2 adet yumurta
  • 2 çay bardağı pudra şekeri
  • 2 çay bardağı sıvı yağ ( isteyenler 1 paket margarin kullanabilir.)
  • 1 adet kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un(ortalama 4 su bardağı)
Üzerine sürmek için:
  • 1yumurta sarısı
Şerbet:
  • 3 su bardağı şeker
  • 3-3,5 su bardağı su
  • 1/4 limon suyu
Hazırlanışı:

İşe ilk olarak şerbet hazırlamak ile başlamalıyız. Suyu ve şekeri bir tencereye alalım. Kaynamaya başlayınca limon suyunu ilave edelim. Bir süre daha kapatıp altını kapatalım.
Şerbeti soğumaya bıraktıktan sonra yoğurma kabında yumurta, pudra şekeri, yağ, kabartma tozu, vanilya ve unu alıp yoğuralım. Çok sert olmayan bir hamur yapalım. Sonra  istediğimiz şekli verip yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye alalım. Hamurların üzerine yumurta sarısı sürelim ve çatalla çizerek desen verelim.

Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 15-20 dakika iyice kızarana kadar pişirelim.

Şekerpareler fırından çıktıktan sonra 5 dakika kadar dinlendirelim. Ardından sıcak şekerparelere soğuk şerbeti dökelim. Bir kaç saat bekleyelim. Şerbeti iyice çekip soğuduktan sonra şekerpareleri servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder