15 Ocak 2014 Çarşamba

İki Renkli Puding

Bu tarifi bir tv programında görüp not almıştım. Ancak nereden olduğunu hatırlamıyorum. Şunu belirtmeliyim ki iki renkli puding yapmak istiyorum, nasıl yaparım, püf noktaları nedir derseniz bu tarif tam size göre.

Malzemeleri:

Kakaolu Pudingi için:
1,5 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı buğday nişastası
1,5 yemek kaşığı kakao
3-4 yemek kaşığı şeker
2 su bardağı süt
1/2 su bardağı krema
50 gr. bitter çikolata
1 tutam tuz
1/2 tatlı kaşığı tereyağı

Sakızlı Beyaz Pudingi için:
1 kg. süt
1,5 su bardağı toz şeker
125 gr. tereyağı
2 çay bardağı un
3-4 parça dövülmüş damla sakızı

Hazırlanışı:
İşe ilk olarak kakaolu puding ile başlayacağız. Çikolata ve tereyağı hariç tüm malzemeleri ocakta iyice çırparak kaynatacağız.İnmeye yakın çikolataları içine parça parça atıp hızlı hızlı çırpacağız. Aynı zamanda tereyağını da atacağız. Ocağı kapatıp en az 5 -10 dakika daha çırpmaya devam edeceğiz. Sonra kadehlerimizin yarısına kadar bu pudingden koyacağız. Kadehleri sakızlı muhallebiyi hazırlayana kadar dolapta yan bekleteceğiz. Dökülmeyecek şekilde koyacağız. Dikkatli olmalıyız.

Kakaolu puding soğurken biz de sakızlı muhallebi pişireceğiz. Tereyağı ve damla sakızı  hariç tüm malzemeleri iyice bir tencerede çırpma teli ile çırpıyoruz. Sonra kaynayana kadar hiç aralıksız çırpmaya devam ediyoruz. Kaynamaya başlayınca tereyağını ve havanda dövdüğümüz damla sakızları ilave ediyoruz. Damla sakızı muhallebiyi koyulaştıracaktır. Daha hızlı çırpmalıyız. Altını kapattıktan sonra da 5 dakika daha çırpıyoruz. Sonra dolaptan kadehleri çıkarıyoruz. Üzerlerini sakızlı pudingle dolduruyoruz. Bu şekilde tamamen soğuduğu zaman servis yapıyoruz.

İlk resim benim tv de gördüğümde görüntüsünü not aldığım aşçının yaptığı servis:
Benim yaptığım ise:

Kullanacağınız kadehe dikkat edin balon kadehler şekle girmesi rahat olmuyor. Sonraki denemelerim ilk kadeh gibi oldu. Çünkü dar kadehler kullandım.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder