13 Ocak 2014 Pazartesi

Yoğurtlu, Dereotlu Kabak Mezesi


Benim en sevdiğim hafif mezelerden biridir. Aslında bu tarifi ilk yaptığımda amacım havucu yogurtlamaktı ama evde az kaldıgını fark edince ne ilave ederek çoğaltabilirim diye düşündüm ve ortaya bu tarif çıktı. Yağ miktarı çok az. Diyet yapanlar da hiç düşünmeden yiyebilirler. İçinde bir miktar ceviz ve zeytinyağı var. Ancak hepimizin bildiği gibi onlar kalbimize dost yağlar içeriyor ve her diyet programında illa bulunan yağlar. Neyse nereden geldim ben diyet konusuna zaten bu diyet amaçlı yapılmış bir meze değil. Yediğinizde bana hak vereceksiniz. Siz de çok seveceksiniz.


Gerekli Malzemeler:

2 Kabak
2 Havuç
5-6 ceviz içi dövülmüş
Bir kase çok sulu olmayan yoğurt ya da kese yoğurdu
2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı zeytinyağı
yarım demet  dereotu
Tuz

Öncelikle kabak ve havuçları rendeleyelim ve kesinlikle teflon ya da yanmaz yapışmaz bir tavada yağsız kavuralım. Ben bu aşama hiç yağ ve tuz ilave etmiyorum. Ama siz gerekli görüyorsanız çok az ilave edin. Sonra ılıyınca içine incecik doğradığınız dereotunun yarısını ve dövülmüş cevizleri ilave edin. Havanda sarımsağı tuz ile ezin. Bir kasede yoğurt ile sos yapın içine de kalan dereotunu ilave edin. Kavurduğunuz kabak havuç karışımını servis tabağına alın. Üzerine bu yoğurdu döküp iyice yayın. En son bir kaşık kadar zeytinyağ gezdirin. İşte lezzetli mi lezzetli mezemiz servise hazır.
Afiyet olsun. :)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder